• Zasady bezpieczeństwa

    Zasady bezpieczeństwa

    Aby użytkownik traktował bankowość elektroniczną jako bezpieczne narzędzie, powinien przestrzegać następujących zasad:

    1. Logując się do systemu eBankNet należy sprawdzić czy użytkownik znajduje się na właściwej stronie.

      Wszystkie operacje po zalogowaniu się na stronę bi.bsmragowo.pl są automatycznie zabezpieczone protokołem TLS. Uwidocznione jest to poprzez ukazanie się kłódki w oknie adresu przeglądarki, co sygnalizuje, że strona jest szyfrowana i bezpieczna.

      Po dwukrotnym kliknięciu na kłódkę powinna pojawić się informacja, dla kogo został wystawiony certyfikat. Prawidłowa informacja to bi.bsmragowo.pl

      Należy się także upewnić, czy w pasku adresowym przeglądarki w nazwie strony widnieje oznaczenie HTTPS. Do systemu można się zalogować wyłącznie bezpośrednio z adresu bi.bsmragowo.pl

      Jeśli przy logowaniu się do systemu nie widnieje oznaczenie kłódki oraz oznaczenia https prosimy o ich pilne zgłoszenie do banku na jeden z podanych numerów obsługi technicznej systemu: (89) 741 54 62 lub (89) 741 08 32.

    2. Nie należy podawać swojego hasła dostępu lub haseł jednorazowych poprzez pocztę elektroniczną.

      Bank Spółdzielczy w Mrągowie nigdy nie wysyła e-maili wymagających podania danych osobowych Klientów, hasła dostępu, albo haseł jednorazowych. Nie wysyłane są również drogą e-mailową linki do stron banku oraz do usług bankowości elektronicznej oraz wszelkich stron, gdzie rzekomo ma nastąpić weryfikacja czy aktualizacja danych Klientów. Bank Spółdzielczy w Mrągowie nie przyjmuje również drogą e-mailową zlecenia wykonania transakcji finansowych. W przypadku pojawienia się takich sytuacji prosimy o ich pilne zgłoszenie do banku na jeden z podanych numerów obsługi technicznej systemu: (89) 741 54 62 lub (89) 741 08 32.

    3. Nie należy podawać swojego hasła dostępu lub haseł jednorazowych osobom dzwoniącym i podającym się za pracownika banku.

      W przypadku pojawienia się takich przypadków prosimy o ich pilne zgłoszenie do banku na jeden z podanych numerów obsługi technicznej systemu: (89) 741 54 62 lub (89) 741 08 32.

    4. Dla własnego bezpieczeństwa nigdy nie należy nosić zapisanego loginu z hasłem dostępu oraz z innymi środkami autoryzacyjnymi.

      W przypadku nieautoryzowanego uzyskania nazwy loginu i hasła dostępu do systemu eBankNet osoba niepowołana nie jest w stanie wykonać jakichkolwiek transakcji finansowych bez użycia dodatkowego jednorazowego hasła autoryzacyjnego .

      Analogicznie w razie nieautoryzowanego uzyskania środka autoryzacyjnego, osoba niepowołana nie jest w stanie wejść do systemu bez znajomości loginu i hasła dostępu.

    5. Należy unikać logowania do systemu eBankNet z komputerów i urządzeń, do których nie ma się pełnego zaufania (np. w kawiarenkach internetowych)
    6. Należy dbać o zabezpieczenie komputera, z którego użytkownik loguje się do systemu tzn. instalować legalne oprogramowanie oraz na bieżąco wszystkie poprawki i uaktualnienia zalecane przez producenta oprogramowania, zadbać o zainstalowany i aktualny program antywirusowy.
    7. Wylogowanie się z systemu należy wykonywać poprzez funkcję "Wyloguj", a nie poprzez zamknięcie przeglądarki internetowej.

    Szczegółowe zasady bezpieczeństwa opisuje na swojej stronie Związek Banków Polskich, zachęcamy klientów aby dodatkowo zapoznali się z informacjami zamieszczonymi na stronie:

    http://zbp.pl/dla-konsumentow/bezpieczny-bank/bankowosc-internetowa

    Więcej informacji uzyskasz w placówkach Banku:

    w Mrągowie

    • przy ul. Królewieckiej 53, tel. 89-741-76-09
    • przy ul. Królewieckiej 3/3, tel. 89-741-76-03
    • przy ul. Piaskowej 4a/3a, tel. 89-741-76-04

    w Mikołajkach

    • przy ul. Szkolnej 4, tel. 87-421-98-05